keskiviikko 27. marraskuuta 2013

Meidän syksy

No niin, oiskohan aika tässä vaiheessa viimeistään valaista teillekin vähän meidän syksyä ja mitä siihen on kuulunut. Saatiin lukukauden alussa Hiltonilta toimeksianto tutkia heidän kokous- ja tapahtumatuotteita ja palveluita sekä sitä, miten niitä voitaisiin kehittää. Meidän ryhmälle napsahti Kalastajatorppa ja tutkimuksen tyyliksi kvantitatiivinen. Lukuvuoden alussa meidät jaettiin 4 ryhmään, ja muut kolme ryhmää tekevät seuraavanlaiset tutkimukset: kvantitatiivinen Hilton Airportille, sekä vielä kvalitatiiviset tutkimukset molemmille hotelleille.

Oltiin tyytyväisiä meidän arpaonneen, sillä juuri viime keväänä teimme kvalitatiivisen eli laadullisen tutkimuksen Aurinkomatkoille, joten oli kiva hypätä sisään kvantitatiivisen tutkimuksen jännittävään ja hermoja raastavaan maailmaan. Hermoja raastava tämä syksy todella on ollut välillä, kun on pitänyt miljoonaan kertaan hiota ja muokata kyselylomakkeitamme, jotta saimme niistä vihdoin julkaisukelpoiset. Loppujen lopuksi kun kysely oli valmis julkaistiin se Wepropolissa ja se lähetettiin 150 Hilton Kalastajatorpan nykyiselle kokousasiakkaalle.

 Tiedä sitten, oliko lomakkeemme rehellisesti sanottuna aivan p*ska, vai liekö bisnesmiehillä ja -naisilla ollut niin kiire ettei ole liiennyt ylimääräistä aikaa vastata kyselyyn, sillä kasaan saimme vaivaiset 40(!) vastausta. Ja tähän väliin kerrottakoon, että yleensä kvantsututkimus vaatii vähintään 100 vastausta, jotta se olisi edes jokseenkin luotettava. Mutta mutta, nieltyä lievän pettymyksemme vastausten vähäisyydestä, olemme ahkerasti ruvenneet analysoimaan tätä meidän tiivistä vastausrykelmää.

Olemme myöskin todenneet, että jos tekisimme kyselylomakkeen nyt uudelleen, olisi se aivan toisenlainen. Meillä oli aivan liikaa kysymyksiä, jotka keskittyi vastaajan taustoihin eikä ollenkaan tarpeeksi monta kysymystä, joiden vastaukset oikeasti auttaisivat ja kertoisivat meille mitä mieltä asiakkaat ovat  olleet Hilton Helsinki Kalastajatorpan kokous- ja tapahtumapalveluista. Hiltonhan halusi meiltä juuri kehitysideoita siihen, miten heidän kokous- ja tapahtumapalveluita voitaisiin kehittää.

Mutta kyllä tämä tästä vielä iloksi muuttuu, ja saadaan toivon mukaan raporttimme valmiiksi aikataulujen puitteissa. 13. joulukuuta olisi sitten tarkoitus vastaanottaa risut ja ruusut raportistamme ja tutkimuksesta, kun menemme esittelemään lopputuloksemme Hilton Kalastajatorpalle.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti